Tervetuloa ManpowerGroupin blogiin! 

 

 

Asiakaspalvelun trendiraportti 2017 julkaistu – vaikuttajat näyttävät suuntaa

Kirjoittaja: Merja Laakso | Business Unit Director, ManpowerGroup Solutions 25.1.2017 12:00
Keskustellaan somessa:

asiakaspalvelun-trendiraportti-vastaajat.jpg

Asiakaspalvelu herättää voimakkaita tunteita. Sitä käsitellään mediassa lähinnä negatiivisten yksittäistapausten kautta. Sosiaalisessa mediassa kollektiivinen raivo läikkyy yli, kun joku ei ole tyytyväinen saamaansa kohteluun.

Alan ammattilaisia kiinnostava iso kuva jää näiden kohujen katveeseen.

Asiakaspalvelusta ja sen tulevaisuudesta keskustellaan Suomessa mielestämme aivan liian vähän. Siksi halusimme koota ja julkaista trendiraportin, jossa annamme puheenvuoron eturivin suomalaisille asiakaspalveluvaikuttajille.

Tämä blogin kasvogalleriassa nähtävä 15 huippuammattilaisen kaarti ottaa raportissa kantaa suomalaisen asiakaspalvelun nykytilaan ja tulevaisuuteen:

  • Minna Hakkarainen, Customer Service Director, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen
  • Tarja Ilvonen, Toimitusjohtaja, EPSI-Rating Finland Oy
  • Juho Jokinen, Toimitusjohtaja, Dingle Oy
  • Kari Korkiakoski, CEO, Founder, Associate, Futurelab Finland Oy
  • Tomi Korpaeus, Chairman of the Board, Partner, Provad Oy
  • Katleena Kortesuo, Yrittäjä, kouluttaja, bloggaaja ja tietokirjailija, Katleena Kortesuo Oy
  • Maarit Laiho, Manager, Customer Services, Caruna Oy
  • Jukka Nupponen, Country Manager, Questback Oy
  • Jari Perko, Toimitusjohtaja, Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML
  • Pia Pursiainen, Toimitusjohtaja, Ina Finland Oy & Midas Touch Oy
  • Jyri Ratia, Vice President, Customer Experience and Customer Channels, Posti Oyj
  • Sini Suutari, Customer Care Manager, MTV Oy
  • Jutta Tikkanen, Director, Head of Customer Experience, Diacor terveyspalvelut Oy
  • Matti Toivonen, Palvelujohtaja, Ticketmaster Suomi Oy
  • Riikka Vänskä, Director of Consumer Services, TeliaSonera Finland Oyj

Mukana on vaikuttajia useilta eri toimialoilta. Vastaajien kirjo tekee raportista erityisen mielenkiintoista luettavaa – jokainen katsoo kenttää kuitenkin hiukan eri vinkkelistä.

Yli 50-sivuinen raportti tarjoaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

  • Millaisia ovat asiakaspalvelun suurimmat trendit?
  • Mitä isoja haasteita ala kohtaa juuri nyt?
  • Missä nähdään seuraava suuri digiloikka?
  • Miten ulkoistaminen kehittyy?
  • Mistä aiheista kaivataan avointa keskustelua?
  • Ja millaisia neuvoja raati lähettää muille asiakaspalvelun ammattilaisille?

Jokainen asiakaspalvelun ja -kokemuksen ammattilainen löytää raportista hyödyllisiä näkemyksiä organisaationsa asiakaskohtaamisten sekä oman ammattitaitonsa kehittämiseen.

Lataa tuore trendiraportti tästä:

Lataa Asiakaspalvelun trendiraportti 2017

Aihe: asiakaspalvelu

Tilaa blogikirjoitukset sähköpostiisi