Rekrytointi on yrityksen kriittisimpiä toimintoja. Kun yritykset keskittyvät kilpailukykynsä parantamiseen, kehittäminen pitäisi aloittaa tarkastelemalla, miten yrityksessä rekrytoidaan ja mitä rekrytoinnilla tavoitellaan sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä. 

Siinä faktoja, jotka jokainen allekirjoittanee asiaa hetken makusteltuaan.

Jokainen rekrytoija haluaa onnistua ja löytää ne oikeat tekijät ja parhaat kyvyt, joiden ansiosta organisaatio pääsee tavoitteisiinsa, työyhteisö kukoistaa ja yritys menestyy.

Rekrytointi on isojen muutosvoimien heiluteltavana. Sille asetetaan yhä korkeampia odotuksia, olipa kyse nopeudesta, laadusta, tehokkuudesta tai lopputuloksesta.

Samalla rekrytoinneista vastaavalta henkilöstöammattilaiselta vaaditaan jatkuvasti enemmän – vahvan bisnesnäkemyksen ja tavoitteellisuuden lisäksi hänen tulisi hallita markkinointia ja kuluttajakäyttäytymistä, rekrytointimenetelmiä ja -työkaluja sekä haku- ja ilmoittelukanavia.

Ja samalla hänen tulisi seurata, miten nopeasti kehittyvä teknologia muuttaa henkilöstöhankinnan mahdollisuuksia ja vaatimuksia.

Onko rekrytointi enää entisensä?

Työpaikkoja ”myydään ja ostetaan”, vaihdetaan ja kulutetaan kuten muitakin palveluja. Yhä suurempi osa työnhausta tapahtuu digitaalisesti, ja prosessin vaiheissa syntyviä käyttäjäkokemuksia arvioidaan mm. helppouden, nopeuden, asiantuntevuuden ja miellyttävyyden tai mieleenpainuvuuden näkökulmasta.

Osaajapulan myötä sopivien hakijoiden etsiminen, tunnistaminen ja houkutteleminen monimutkaistuvat. Kehittyvä teknologia avaa uusia ovia, mutta samalla se asettaa uusia vaatimuksia.

Miten tässä ristiaallokossa pitäisi navigoida, jotta rekrytointi olisi tuloksellista? Mihin osa-alueisiin tulisi jatkossa kiinnittää erityistä huomiota? Millaisista osista toimiva kokonaisuus muodostuu?

Tuloksellisen rekrytoinnin opas

Tuoreeseen ManpowerGroupin Tuloksellisen rekrytoinnin oppaaseen olemme koonneet asioita, jotka huomioimalla rekrytointiprosessi lähtee alusta asti oikeille raiteille ja jotka vaikuttavat positiivisen hakijakokemuksen ja työnantajamielikuvan kehittymiseen.

Opas on tarkoitettu erityisesti rekrytointia tekevälle henkilöstöammattilaiselle, mutta lukemisesta hyötyvät myös muut rekrytointien suunnitteluun ja toteuttamiseen osallistuvat päättäjät.

Voit ladata oppaan veloituksetta täältä:

New Call-to-action

 

 

Mistä blogissamme puhutaan jatkossa?

Tulevissa blogiteksteissämme haastamme lukijaa pohtimaan omia rekrytointeihin liittyviä käytäntöjään, olipa kyse prosessista tai lopputuloksesta. Nostamme esille myös piileviä ennakkoluuloja - ammattirekrytoijatkaan eivät ole niistä vapaita. Jatkossa otamme säännöllisesti kantaa henkilöstöhankinnan nykytilaan ja tulevaisuuteen - niihin asioihin, joiden parissa henkilöstöammattilaiset sekä liiketoimintapäättäjät painivat joka päivä.

 

Tilaa blogimme tulevat kirjoitukset - saat siten myös tiedon tulevien oppaidemme ja muiden hyötysisältöjemme ilmestymisestä tuoreeltaan sähköpostiisi:

Tilaa blogikirjoitukset sähköpostiisi


Anne Koivusaari | Liiketoimintajohtaja, Experis

Anne Koivusaari | Liiketoimintajohtaja, Experis

anne.koivusaari@manpowergroup.fi

Keskustellaan somessa:

Tilaa sisällöt sähköpostiisi!

Täytä sähköpostiosoitteesi oheiseen lomakkeeseen - saat artikkelit ja muut hyödylliset sisällöt niiden ilmestyttyä suoraan sähköpostiisi!

Toivomme, että saat tietopankistamme eväitä omassa työssäsi kehittymiseen ja menestymiseen. Voit tietenkin halutessasi lopettaa tilauksen milloin vain, yhdellä klikkauksella.

Mukavia ja oivaltavia lukuhetkiä.