Rekrytointimarkkinointi

 
ManpowerGroupin blogista löydät uusimpia työelämää koskevia tutkimustuloksia, vinkkejä rekrytointiin sekä näkemyksiä työelämän kuumimmista trendeistä. Blogistamme voit lukea muun muassa rekrytoinnin ja henkilöstövuokrauksen haasteista, osaajien saatavuudesta ja osaajapulasta, parhaan mahdollisen työnantajamielikuvan luomisesta, oikeiden hakijoiden tavoittamisesta, headhuntingista, IT-osaajien rekrytoinnista tai ulkoistetuista palveluratkaisuista. ManpowerGroup on yrityksesi mukana rakentamassa parempaa rekrytointia ja toteuttamassa monipuolisia resursointiratkaisuja. 
 
Tutustu myös lisää siihen, miten voimme auttaa sinua rekrytoinnissa Manpowerin sivustolta.
 

Lue uusimmat rekrytointimarkkinoinnin blogikirjoitukset

Paras hakija vai paras saatavilla oleva tekijä – miten tavoittaa passiiviset ehdokkaat?

Kirjoittaja: Jani Laine | Rekrytointikonsultti, Experis 14.12.2017 7:15
Uskotko, jos sanon, että yrityksenne juuri julkaisema työpaikkailmoitus tavoittaa parhaassakin tapauksessa vain viidesosan potentiaalisista hakijoista? Totta se on, mutta missä kummassa ne loput 80 prosenttia luuraa? Osaajapula on piinannut tiettyjä aloja jo pitkään. Todellisuudessa osaajia on, mutta valtaosa ei etsi aktiivisesti työtä.Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Koodattu ilmoitus, taksikyyti haastatteluun, tekoälyn tuleminen – miten työpaikkailmoitus muuttuu 2018?

Etsitkö täydellisen työpaikkailmoituksen kaavaa? Olet tullut oikeaan paikkaan! Kun työpaikkailmoituksesta löytyvät nämä elementit, on oikea osaaja jo puoliksi palkattu. Täydellisessä maailmassa, ehkä. Julma totuus on, ettei yleispätevää ohjetta toimivalle ...Lue lisää

Aihe: Digitalisaatio, Rekrytointimarkkinointi

Työnantajamielikuva ratkaisee, kun kaivat passiivisia ehdokkaita koloistaan

Kirjoittaja: Jani Laine | Rekrytointikonsultti, Experis 22.3.2017 7:15
Valikoitko kaupassa tomaatit yksitellen? Poimit keosta silmämääräisesti kauniin punaiset yksilöt ja sormituntumalla päätät, onko tomaatti tarpeeksi pehmeä, mutta ei kuitenkaan ylikypsä? Vai lappaatko summamutikassa tomskuja pussiin ja toivot, että edes muutama olisi käyttökelpoinen? Kuten salaattiainesten valinnassa, rekrytoinnissa ei ole pakko tyytyä ...Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Teknologia rekrytoinnin tukena - näin digitalisaatio muuttaa toimintatapoja

Digitalisaatio muuttaa työskentelykulttuuria ja työnhakua. Kyse ei ole vain yksittäisistä teknologiaratkaisuista, vaan työhön laajasti vaikuttavista kehityssuunnista. Teknologiat ovat katalysaattoreita, jotka kiihdyttävät prosesseja tai saavat ne tapahtumaan toisenlaisissa olosuhteissa. Muutostarpeet sen sijaan ovat inhimillisiä, koska ne vaikuttavat ...Lue lisää

Aihe: Digitalisaatio, Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

3 neuvoa rekrytointimarkkinointiin – mieti nämä ennen keinoja ja kanavia

Yksikään tuote ei myy itse itseään. Sama koskee työpaikkoja. Niitä täytyy markkinoida, jotta sopivat potentiaaliset ehdokkaat saavat tiedon ja kiinnostuvat tarjolla olevasta tehtävästä. Yhä useammin rekrytointi vaatii myös myynnillistä otetta, jotta ne kaikkein parhaat passiiviset ehdokkaat saadaan sitoutettua mukaan ...Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Mitä on rekrytointimarkkinointi – ja miksi sitä tarvitaan?

Milloin viimeksi ostit jotain sellaista, josta et etukäteen tiennyt mitään? Tai milloin viimeksi hait sellaista työtehtävää, josta et ollut aikaisemmin kuullut? Kyllä, markkinointi vaikuttaa siihen, mitä tiedämme ja millaisia valintoja arjessamme sekä urallamme teemme. Ja rekrytoinnissa markkinointi on juuri ...Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Myyntihousut jalkaan – aktiivisen rekrytoijan muistilista

Rekrytointi on yhä enemmän aktiivista työpaikan ja työtehtävän myyntiä passiivisen hakemusten odottelun sijaan, kuten kirjoitin aikaisemmassa blogitekstissäni. Se, onko kandidaatti myymässä osaamistaan vai yritys myymässä ...Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Tuloksellinen rekrytointi on raakaa myyntityötä

Työnantaja on yhä useammin rekrytointitilanteessa ”myyjä” kuin ”ostaja”. Rekrytoinnista vastaavan odotetaan hankkivan rekrytoinnin liidejä eri kanavista, ja parhaimmassa tapauksessa rekrytoinnin pipelinessa on mukava joukko taloon sopivia kandidaatteja.Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Kun työpaikkailmoittelu ei riitä

Kirjoittaja: Markku Techam | Liiketoimintajohtaja, Manpower 7.12.2016 11:37
Joskus on vaikea ymmärtää, että Suomessa puhutaan osaajapulasta, kun katsotaan, miltä työttömyysluvut näyttävät. Helpompi olisi hyväksyä, että esimerkiksi Saksassa – missä työttömyysaste on alle puolet Suomen luvuista – puhuttaisiin osaaja- ja kandidaattipulasta. Mutta tietenkään ...Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Hyvä hakijakokemus - onnistuneen rekrytoinnin edellytys

Kirjoittaja: Heli Villa | Senior Consultant, Experis 17.11.2016 7:45
 Jos sinä hakisit teille töihin etkä tulisi valituksi, millainen mielikuva sinulle jäisi yrityksestänne rekrytointiprosessin päätyttyä? Rekrytointi kiireisen arjen keskellä saattaa joskus olla melkoista kohellusta ja lennossa soveltamista. Silloin eniten kärsii työnhakija.Lue lisää

Aihe: Rekrytointi, Rekrytointimarkkinointi

Yhteydenottopyyntö